Ambachtelijk ontwerp
’t Broodhuys
Bakkerij ’t Broodhuys is niet meer weg te denken uit West-Friesland.
In 2010 kregen Peter en Mike de kans om de bakkerij over te nemen. Met een nieuw bewind en een verbouwde werkomgeving, brak de tijd aan om logo en huisstijl onderhanden te nemen, waarin moderniteit en traditionele ambachtelijkheid centraal staat.
Opdracht
specificaties
Typografisch logo
De klant was er snel over uit: Geen logo met vignet, maar een volledig typografisch logo.
Dit soort ontwerpen lijken op het eerste oog misschien heel simpel. Je kiest een passend lettertype uit en klaar! Maar niets in minder waar.
De naam ‘t Broodhuys heeft veel elementen waar rekening mee moet worden gehouden, zoals de t met een aanhalingsteken, de staart van de y en een slogan. De uitlijning en de dik-dun verhouding moeten samen met unieke aanpassen aan de letters, eenheid en rust brengen in het ontwerp.
Drukwerk
Met het ontwerpen van een een gebaksdoos, hebben wij een richtlijn uitgezet voor beeldgebruik en tekstopmaak. Samen met de verkozen PANTONE kleur die aansluit op de wensen van de klant, vormt dit de basis van alle andere verpakkingen en huisstijl elementen.